laupäev, 7. juuni 2008

2007/08. õppeaasta kokkuvõte

Ristiku põhikooli IKT arendamise nõukogu alustas tööd 2007. aasta septembris.
Mai lõpus oli õige aeg teha esimesest tegutsemisaastast kokkuvõte.
Alustasime hooga tööd. Kõigepealt panime oma plaanid ja koosseisu üles kooli kodulehele ning seejärel lõime ajaveebi. Tegime ka oma kooli sümboolikaga esitlustausta.
Esimene suurem ettevõtmine oli osalemine eKooli ja Tallinna Haridusameti konverentsil „e-Õppematerjalide loomine ja kasutamine” 1.–2. novembril 2007 Tallinna Reaalkoolis.
Novembris 2007 osalesid Kairit Seenmaa, Jürgo Nooni ja Piret Joalaid strateegiaseminaril „IT juhtimine ja terviklik väljaarendamine koolis”, mille korraldasid BCS Koolitus, Tiigrihüppe Sihtasutus ja Tallinna Haridusamet. See oli väga kasulik seminar, saime sealt hulga häid mõtteid ja tekkis palju ideid, mida oma koolis kohe võiks tegema hakata.
Novembris võisime tõdeda edusamme: tegelesime arvutite paigutuse parandamise ja tasulise Miksikesega, uuritud oli õpetajate tark- ja riistvarasoove ning koolitusvajadust, arutasime arvutiklassi kasutamise eeskirja uuendamist, ürituste kalendri lisamist Internetti ning õpetajate koolitamist.
Novembris tutvustas Piret Joalaid oma kooli õpetajatele puutetahvli kasutamist eesti keele ja kirjanduse tundides, detsembris tutvustas Eve Reisalu kolleegidele omatehtud e-õppematerjale: mänge teach-ict.com’i abil, eFormulari küsimustikke, PowerPointi esitlusi, ülesandeid HotPotatoesis ning väga palju materjali puutetahvlil kasutamiseks.
Detsembris tegime kokkuvõtte, kuidas asjad on edenenud ja mida veel ette võtta. Plaane oli palju.
Jaanuariks 2008 saime valmis nimekirja, mida me ise oskaksime oma kolleegidele IKTst õpetada, ja koolitusprojekti põhja. Veel olid loodud meililistid ja soetatud nn mobiilne arvutiklass rühmaõppele.
Jaanuari lõpus tutvustas Piret Joalaid Tallinna emakeeleõpetajatele ülelinnalise eesti keele ainesektsiooni õppepäeval puutetahvli kasutamist eesti keele ja kirjanduse tundides.
Veebruaris saime oma koolitusprojektile puutetahvli õpetamiseks Tallinna Haridusametilt toetuse ja leppisime kokku koolituspäevad. Määrasime ka kriteeriumid, mille järgi jagada õpetajatele haridusameti eraldatavad sülearvutid. Veebruarist osalesime võimalust mööda Tiigrihüppe SA teisipäevastes infotundides.
Märtsis avaldasime ajaveebis põhjaliku ülevaate oma kooli õpetajate koolitamise projektist „Puutetundliku tahvli kasutamine ainetunnis” (16 tundi, koolitajad Eve Reisalu, Piret Joalaid ja Irja Rebane).
Märtsis arutasime koolimaja kaabeldamiseks raha leidmist, QUIA-keskkonna kasutamise võimalust, DigiTiigri koolitajakoolitusel osalemist, koolitusprojekti ja arvutiklassi kasutamise probleeme, muudel koolitustel osalemist jm.
Aprilli alguses oli kolmepäevane e-õppe konverents „e-õpe on siin: kus oled sina?” IT Kolledžis, osalesid Raul Pavelson (eelkonverentsil) ja Piret Joalaid (kõigil päevadel).
Raul Pavelson jagas ajaveebi vahendusel informaatika ainesektsiooni koosolekul kuuldut: lastest ja Internetis varitsevatest ohtudest neile.
Aprillis jätkus ka õpetajate puutetahvikoolitus.
Piret Joalaid kandideeris ja sai Tiigrihüppe SA-s DigiTiigri koolitajaks.
Aprilli lõpus oli arutada veel rohkem teemasid: kokkuvõte puutetahvlikoolitusest, projekt „Sülearvutid õpilastele”, Google Pagesi võimalused, puutetahvli pliiatsite vahetamine, arvutiklassi kasutamise reeglite vastu eksimise karistused, Tiigrihüppe SA läbivate teemade uuringu II etapp, e-õpetaja konkurss, videovõistlus „Õppimislugu”, projektorisoovid, Interneti-turvalisus jm.
2008. aasta veebruaris vastasime Tiigrihüppe uuringu „IKT õpetamine läbiva teemana” küsimustikule. Meie kool osutus pärast andmete analüüsi üheks neist, kus sooviti uuringu teist etappi läbi viia. Mais uuriski Tiigrihüppe SA „IKT kui läbivate teemade õpetamise” uuringu meeskond neli tundi meilt, kuidas me õptame IKTd ning milliseid pädevusi peame oluliseks.
Intervjuu andsid Kairit Seenmaa, Raul Pavelson, Jürgo Nooni, Piret Joalaid, Irja Rebane ja Eve Reisalu ning neli õpilast seitsmendatest-kaheksandatest klassidest.
Mais osales Piret Joalaid Tiigrihüppe SA videovõistlusel „Õppimislugu”.
Mai lõpus tegime kokkuvõtteid tehtust ja ettepanekuid edaspidiseks. Kõne alla tulid veel mõningad probleemid: kirjalike tööde vormistamise nõuded, sülearvutite jagamise tingimused, õpetajate töölehtede jm materjali avaldamine, arvutiõpetus ja õpetajate õpetamine jm.
Kokkuvõtteks võib öelda, et suur osa eesmärke on saavutatud, kuid palju on veel teha.
Meie esimene tööaasta, 2007/2008. õa, oli väga töine ja ka väga huvitav. Soetasime uut tark- ja riistvara, koolitasime oma õpetajaid ning saime ka ise mitmes vallas targemaks.

Kommentaare ei ole: